lipstick

Colourpop X Hello Kitty [Swatches & Review]

10:03:00 PM,0 Comments



Hi! Assalamualaikum. Untuk post kali ni pun Vee akan cerita tentang lipstick! Oh my I’m so obsess dengan lipstick. Haha. Nak tahu lebih lanjut on my opinion about this lipstick, teruskan membaca ya.

[Swatches & Review]
COLOURPOP X HELLO KITTY
LIPQUID LIPSTICKS


Siapa je tak kenal brand Colourpop ni. International brand yang sangat affordable. Tapi sayangnya, tak available kat Malaysia. Tapi they ship to Malaysia taw. Masa Vee nampak lipstick set Hello Kitty ni, memang terus je grab. One of the reason, sebab dia Hello Kitty lah, haha (obviously) and dia nampak soooo cute that I couldn’t resist untuk beli. So, Vee terus order dengan personal shopper from Instaram. 

Colourpop set ni dia adalah dalam mini size dengan lima (5) warna dalam satu kotak. Dalam set ni, ada tiga (3) Ultra Matte Lip dan dua (2) Ultra Satin Lip. So boleh enjoy, both finishing. Bagus kan? Dan setiap code warna di label related to Hello Kitty, oh my sooooo cute! 

Mimmy - Ultra Matte Lip
Tiny Chum - Ultra Satin Lip
Milk Bottle - Ultra Matte Lip
Lock Diary - Ultra Satin Lip
Ribbon - Ultra Matte Lip


 Packaging dia pun sooo comel, dia punya box ada cut out Hello Kitty head-shaped. Ada “Hello Pretty!” kat side box as greeting and bila bukak box pula ada “Say Hello to Me When You See Me”. Weyyy, kenapa cute sangat set ni! Kat bottle lipstick dia pun ada Ribbon Hello Kitty, sangat detail packaging dia, Nice!




Swatches: 



Mimmy - Ultra Matte Lip




Tiny Chum - Ultra Satin Lip




Milk Bottle - Ultra Matte Lip




Lock Diary - Ultra Satin Lip




Ribbon - Ultra Matte Lip




Review:
Warna dia memang rich. Tak perlu pakai banyak layer. Tapi ada some of the colour dia sangat dry, which is jadi tak comfortable to wear. Cantik memang cantik! Kalau bibir korang jenis dry lagi tak recommend lah. Tapi, apa yang Vee buat, Vee akan sapu Vaseline dulu, biar kan sekejap, kemudian lap Vaseline tu then pakai lah lip balm atau macam Vee, Vee suka pakai oil – Argan Oil untuk moist kat bibir. Kemudian baru pakai lipstick-lipstcik yang jenis matte atau super dry ni. Kalau tak nanti ada banyak lines dan bibir merekah tak cantik. Tapi warna dia memnag puas hati. Walaupun tube kecil, tapi don’t worry, sebab warna dia pigmented. Vee tak sure Colourpop still jual lagi ke tak set ni. Sebab Vee beli dah ada agak lama, around February macam tu. Tapi tak sempat share my review sebab Vee focus on my thesis for my master. Oh ya! I just submit my thesis, hopefully everything will go well. Tak sabar nak graduate dah. Doakan Vee, okay. =)

Mana nak dapat lipstick ni?
Vee order online dekat personal shopper ni. Servis memang best & tiptop!

Instagram: MUFYO
https://www.instagram.com/mufyo

Thank you for your time and I hope this has help you. Keep coming back, more reviews and tips are coming up. For any products suggestions or any tips that you would like me to try it out, you may do so, just leave your comment okay? Or you may contact me through my Instagram @veemarissa Have a nice day dolls!

*Disclaimer: Any products review in this blog are purchase with my own money and no sponsorship or paid review whatsoever unless it is stated. Merely my own experience and opinion on these items.

You Might Also Like

0 Comments:

All feedback, comment, suggestions and ideas are most welcome. Thank You for your support. I hope my writing somehow has helped you.

Thank you!